De workshop social media speelt in op de toenemende vraag van het bedrijfsleven: het ontwikkelen van een social media strategie. Dat begint bij een resultaatgerichte en strategische aanpak. Maar hoe pak je dat aan? Hoe draagt social content bij aan de ondernemingsdoelstellingen? En hoe kun je de uitdagingen in de arbeidsmarktcommunicatie doelgericht aanpakken via social media? Tijdens de workshop social media krijg je antwoord op deze vragen en ga je actief aan de slag met jouw vraagstuk op het gebied van social media en arbeidsmarktcommunicatie. Met nieuwe inzichten en inspiratie!

Doel van de workshop social media
Na afloop van de workshop social media kun je de uitdagingen in arbeidsmarktcommunicatie doelgericht aanpakken via social media. Je weet hoe je je als organisatie op social media goed kunt profileren en hoe je als aantrekkelijke werkgever potentiële medewerkers aantrekt. 

Onderwerpen workshop social media

  • Welke social media kanalen zijn er, hoe werken ze en wat kun je ermee?
  • In 7 stappen naar en ijzersterk en praktisch social media plan
  1. Wat zijn de verschillende doelstellingen van social media?
  2. Kies en ken je doelgroep
  3. Welke kanalen kies je?
  4. Wat zijn goede contentrubrieken?
  5. Welke contenttypen zijn er?
  6. Hoe stel je een contentkalender op?
  7. Meet en optimaliseer
  • Hoe kun je social media inzetten als middel voor arbeidsmarktcommunicatie?
  • Wat zijn goede voorbeelden van arbeidsmarktcommunicatie op social media?
  • Hoe kun je voorkeur creëren bij potentiële collega's via social media?
  • Hoe kun je slim gebruik maken van sociale netwerken van huidige collega's?

Opdracht 
Om het optimale uit de workshop social media te halen, krijgen deelnemers voorafgaand aan de workshop  een aantal vragen toegestuurd. Denk hierbij aan:
  • Welke kanalen zet jouw organisatie in?
  • Welke social media gebruikt jouw doelgroep? Wat doen zij op social media? Zijn ze bijvoorbeeld lid van Facebookgroepen?
  • Waarin blinkt jouw organisatie uit? Waarin onderscheiden jullie je van anderen?
  • Waarom vinden medewerkers het leuk om bij jouw organisatie te werken?
  • Wat zijn de meest opvallende arbeidsvoorwaarden?

Voor wie?
De workshop social media is bedoeld voor iedereen die aan de slag wil gaan, of al bezig is, met social media en het ontwikkelen van een social media strategie. Basiskennis van social media is een vereiste.

Overige informatie workshop social media
Tijd: 4 uur (inclusief een half uur pauze)
Aantal deelnemers: 15 tot 20

Meer weten over de workshop social media

Wil jij graag actief aan de slag met jouw vraagstuk op het gebied van social media en arbeidsmarktcommunicatie? En leren hoe je jouw activiteiten op social media analyseert en meet? Meld je dan aan voor de workshop social media. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over de workshop social media.